Malaysia - Fiskspa (ihh)

Jag har fobi för fiskstimm. Jättetöntigt och jag upptäckte det för första gången när jag var i Thailand för 15 år sedan och jag gav mig ut och snorklade. Helt ovetande om detta åkte jag på en snorkeltur med andra entusiastiska snorklare. Jag tog på snorkel, flytväst och simfötter för att kunna ligga i vattnet i timmar, tog mig ut i vattnet och tittade ner i vattnet. Och där var det fullt av fiskar! Överallt runt omkring mig, på mig och jätteobehagligt!

Nästa försök var i Malawi.  Lika obehagligt då men hade snälla beachboys som hade med bröd och matade fiskarna en bit ifrån mig så jag på avstånd i vattnet kunde titta på fiskarna.

Jag är inte rädd för att fiskarna ska bita mig eller att de är farliga. Det är själva grejen att de är så många och det där kryllandet. Myrstackar är också obehagliga..

Hur som, vi trillade in en kväll på ett fiskspa i Penang i väntan på att restaurangerna skulle öppna. Sam och barnen stoppade i sina fötter och jag gjorde ett försök. Hjärtat slår till max, jag blundar och försöker tänka bort de där fiskarna, stoppar ner fötterna eller snarare en fot och nej. En liten fisk hann fram innan min fot kom upp igen.

Rädslor är till för att övervinnas eller åtminstone man ska utsätta sig för dem. Jag ska ner med fötterna men väljer en dag då jag kan fokusera bättre och inte blir störd av omgivningen.

To be continued..




Kommentarer

  1. Det här är nog något som din pappa skulle gilla!
    Kram mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg