Uppdrag uppvisningskläder

Det närmar sig jullov och med det barnens juluppvisning på skolan. Dorian ska vara snögubbe och går runt och sjunger "I am a little snowman short and round..". Han är för härlig när han gör det, jag borde ha haft en videoblogg istället!
Han bestämde sig också för att inte gråta vid inlämningen på skolan. Och! det gjorde han inte, med sitt underbara leende vinkade han hej då och sprang in i skolan. Min lille söte korta runda snögubbe!

Wilbur ska ha grön tröja och svarta byxor på uppvisningen och Dorian ska ha vit tröja och vita byxor. Så jag fick idag ge mig in till stan på jakt efter detta för inget av det har vi hemma. Tog färjan till Central och gick till GAP, hittade både vit och grön tröja, men inte i barnens storlek. Tog färjan till TST och Harbour City, shoppingvaruhuset där alla alltid går vilse i alla gånger de åker dit. Idag hade jag inte tid att yra runt, jag skulle träffa Sam på hans lunchrast, så jag gick direkt till servicedesk och fick vägbeskrivning samt en karta där hon ritade in vägen. Snabbt och enkelt till GAP och där fanns inte tröjorna heller.

Jag gick till H&M och fick i alla fall tag på svarta byxor. Tyvärr passar deras kläder inte Wilbur särskilt bra, alltid för stora i midjan och han har ingen rumpa att hänga upp byxor på. Nåväl, hoppas dessa sitter uppe under föreställningen och så får sedan Dorian (som har ärvt Samuels kroppsform..) ärva dessa .

Jag mötte Sam och vi gick en promenad och kollade på marknaderna runt omkring hans kontor. Där fick vi tag på en vit tröja till Dorian.

Sedan var det tid att för Sam att gå tillbaka och för mig att åka till Discovery Bay och hämta Wilbur på skolan. Mia och Dorian var på playdate med Iowa.

Nu återstår alltså att hitta en grön tröja och vita byxor. Deadline söndag..




Kommentarer

Populära inlägg