Lyx i Varberg

Jag har haft ett dygn av lyx och relax i Varberg. Först bjöd jag in mig själv på lunch hos fröken Danielson. Det bjöds på god linssoppa med citron aioli och nybakat bröd. Till efterrätt fick jag en smarrig vinbärspaj och fin espresso. Min käre kusin, som är sambo med fröken Danielson, var också bjuden på lunchen. Mycket trevligt och jag tackar så mycket!

Sedan bar det snabbt ner på stan för lite shopping, shopping.. Ett par skor och en skön kavaj. Rea den här gången! 

Vidare till Kärradal och min bästa kompis Linda där jag även stannade över natten. Vi var på Fridas restaurangen vid havet, åt en fantastiskt god trerätters och tittade sedan på Tommy Körberg. Det var jag, Linda och hela PRO som var där (skratt). Vi hade en en toppenkväll! Bra musik och jag gillar Tommys humor. Maten var fantastiskt god, bra servering och jag hade trevlig sällskap. Lindas man är köksmästare på Fridas så jag visste att det skulle vara hög klass på maten och jag blev inte besviken. Till förrätt fick vi en Ceviche på lax, pilgrimsmussla, mango, citron och chili. Varmrätt var rödtunga med vitvinssås, kapris, persilja och färskpotatis. Efterrätt var chokladmousse med hallon. Till detta serverades först lite bubbel, en Cava rose, till förrätten ett glas Riesling och till varmrätten ett glas Sancerre. 
Fridas ligger så vackert precis vid havet, det är en riktig sommaridyll.

Nästa år ser jag fram mot att även gravid-Linda får ta ett eller ett par glas vin till maten. För en repris ska det garanterat bli nästa år. 



Lunch hos Niklas & Josefine
Smarriga vinbärspajen.
Vinbär som Kerstin har skördat i sin trädgård.

Förrätten

Hej Tommy!

Kommentarer

Populära inlägg