Vad hände nu - regn?

Vi vaknade upp igår till samma sköna värme som vi la oss till i söndags. Jag tog på mig mina löparskor, var riktigt taggad och gav mig ut på en löprunda som bara gick skit. Fixar inte att springa med strålande sol stekandes på min rygg och jag gav faktiskt upp. Händer väldigt sällan att jag ger upp men jag vet också att om jag fortsatt utmana mig kommer jag att bli dålig resten av dagen och det kan sitta kvar i ett par dagar och det har jag inte tid med på semestern. Så jag gick faktiskt halva min löprunda.

När jag kommer hem rullar det in stora svarta moln, temperaturen sjunker i rasande fart och det börjar regna så smått. Världens bästa löpväder om jag bara hade väntat i 40 min. Det här sköna vädret fick Sam springa i och när han kom tillbaka och strålade han. Han hade gjort sin bästa löprund och hade en sådan där skön känsla där han aldrig ville sluta springa, där allt bara känns så lätt.

Sedan kom regnet och det bara öste ner större delen av dagen. Marcus och Amanda kom till oss idag och förgyllde tillvaron.  Killarna är som galna i Amanda! Och Dojjan är för härlig när han springer efter Marcus och ropar - Majkus! Majkus!

Och bäst av alla! Dojjan har blivit en stor big boy, igår tog han bara av sig blöjan och sa att han numera gör sina behov på toaletten. Gick superbra hela dagen och inte en enda olycka.

Så under sommaren har Wilbur helt utan problem på eget initiativ lämnat sina nappar till bebissniglarna och nu också Dorian som på eget initiativ slutat med blöjor. Stolt mamma!



Kommentarer

Populära inlägg