Fiske, Nynäs och Sorunda

Sam ställde första natten väckarklockan på 4 och fick med sig Leffe, båt och kaffetermos ut på havet mitt i natten. De lyckades få med sig en gädda hem på som avnjöts till middag av Leffe och Jigan.

Vi åkte till Nynäshamn och åt thaimat till lunch, köpte metspön till barnen och vidare till Sorunda för att gräva mask att meta upp abborrarna med.


Träffade faster Carina och hennes små valpar, Andreas, Dennis och det gick väldigt snabbt att gräva mask för rätt som det var satt alla tre killar i bilen och ropade på mig att nuuu åker vi och fiskar. Sluuuta prata hela tiden!


Så, snabbt in i bilen och till en brygga i Fituna. Men tyvärr ingen vidare fiskelycka. Vatten var alldeles brun, uscha. Däremot stod jag öga mot öga med en huggorm! För andra gången i hela mitt liv träffar jag en livs levande orm ute i naturen. Precis som förra gången den där gången för ett par månader sedan i Hong Kong,  undrade jag vad det var för konstig slang som låg.... Ihhh, en orm! Måste säga att jag agerade utåt mycket lugnare än sist, vill inte skrämma barnen, men jag fick samma hjärtattack som första gången. Orm är ett djur som inte passar in i min världsbild, jag måste ha förträngt dem av någon anledning eftersom jag inte kan koppla att jag ser en orm när jag tittar på dem och jag behöver dem inte. Jag accepterar spindlar, insekter och andra obehagligheter men inte ormar. Bort, bort, bort!

Tillbaka till Sorunda och där trillade hela släkten in en efter en. De är ju så himla många... I alla fall jämfört med min sida (skratt).

Barnen samlade sniglar



Släktträff under trädet

ÄÄÄntligen kom sommaren även till oss i norrland

Underbart söta valpar

Kommentarer

Populära inlägg