Svensk sommar och fläskläpp

Så blev det lite sådär som det ganska ofta är. Regnskurar, blåsigt och omkring 16 grader. Som en helt vanlig vinter i Hong kong fast med lite friskare och fräschare luft. 



Vi har hälsat på min kompis Karin & Malte i Varberg. När vi lämnade dem sa Wilbur att dit vill han åka varje dag. Ingen är roligare än Karin! 

Jag har gjort min efterlängtade shopping i Falkenberg. Tyvärr möttes jag av en tråkig nyhet, Babbel, min favvo butik ska läggas ned. Jättetrist! 

Ett besök hos Katarina på Stil & Trend och som vanligt vill jag ha allt hon har. Bland annat fanns en solspegel som jag letat såå efter i Hong Kong. 

Sedan skulle jag kunna shoppa upp hela semesterkassan på alla snygga kläder och skor som finns här. Men, jag har ingen användning för det i Hong kong

Det blev en jacka med hem, en jacka anpassad för väder och vind. Nu är jag fullt redo för svensk sommar.

Idag slog sig lillebror. Ett dumt bord gav honom en rak höger rätt över munnen vilket har resulterat i en fläskläpp både uppe och nere samt ett svullet tandkött. Pluttis!


Kommentarer

Populära inlägg