Årliga middagen

Oj, vad här går undan. Julafton nästa vecka och vår första familjesemester! Jag hoppas att det kommer att vara några grader varmare än vad vi har i Hong Kong. Imorse var det 10 grader och monsoonvind. I Sanya är det idag 22 grader och halvklart, nästa vecka ser det ut att bli upp mot 27 grader.

I måndags var det dags för den årliga middagen med Carlsberg och fruar. Den här gången både supply chain och procurement, så många nya ansikten men även min gamla kollega Ilya. Det var en trevlig middag, jag hälsade artigt på alla och umgicks sedan med de gamla vanliga, hehe. Har tröttnat på att gå igenom alla det där första fraserna om vem man är, hur många barn, hur länge vi bott här, om vi trivs... bla bla.
Jag och en annan svenska träffades lite innan för en fördrink och en förrätt. Bra vad det, gubbarna var sena och det tog tid innan vi satte oss till bords.

En mycket trevlig restaurang och jag kan mycket väl tänka mig att gå tillbaka.






Franskt men rufft - I like!




Kommentarer

Populära inlägg