Det ringde på dörren..

Sam gjorde ett snabbt besök hemma innan han tidigt i morse tog sin väska och åkte till Laos. Sista resan för i år!

Klockan 21 igår ringde det på dörren och utanför stod en massa uniformsklädda män. Det ringer aldrig på dörren på kvällarna, vi har portkod vid ytterdörren och vi har en reception som inte släpper in obehöriga, så det blev lite nervkittlande.
Min kära man som faktiskt då var hemma uppfattade inte att det ringde på dörren, hur man nu inte kan höra högsta ding-dong-ding-dong. Sedan är han inte snabbast på att komma när man ropar på honom.. Så, jag fick snällt öppna dörren.

Det var från Fire Department och som alla myndigheter här var de väldigt trevliga. De bad oss att flytta ett skåp som vi har utanför lägenheten, ingenting får förvaras i korridorerna av brandsäkerhetsskäl (vilket jag såklart vet efter att ha som barn varit med min pappa ett antal gånger på brandinspektioner). De gav oss 24 h att ta bort skåpet, de skrev in mig i sina papper och jag fick signa att jag förstådd.

-Men hur ska jag lyckas få bort det här stora skåpet sa jag.

-Du har en stark man bakom dig, svarade han. Vid det laget hade även Sam förstått att det hände något utöver det vanliga här hemma.

-Han reser bort tidigt imorgon...

Då log han brett, den snälle brandingenjören och pekade på en stackars kille sist i ledet i vit skjorta som tillhör Management här i Chianti.

-Management har starka killar. De fixar åt dig!

Så idag gick jag till Management och sa att Fire Department har sagt att ni ska ta bor ett skåp åt mig. Klockan är nu 10 och skåpet är borta!

Mission Completed!

Kommentarer

Populära inlägg