Weekend

Det blev en härligt skrattig och god middag i fredags med tjejerna. Tack Hanna som är den som planerar och bokar bord för oss. Vi åt på Mamasan, en restaurang som bjuder på rätter från sydöstra Asien. De täcker alltstå en ganska stor del av Asien och en mix av olika smaker.

Camilla (de andra ville inte vara med på bild :) )

Till förrätt åt jag Nah Trang fish carpaccio som serverades med rispapper och sallad, alltså en rätt från Vietnam. Tanken var att jag skulle rulla dessa själv, jag bad servitrisen att visa mig hur och det gick sådär för henne. Då kom det snabbt en annan som lyfte undan tallriken och sa att vi rullar dessa åt dig. Tror inte att de ville visa gästerna att de själva inte klarade av göra rullarna. Rispapper är bland det tunnaste som finns, så jag var bara tacksam att någon annan gjorde det åt mig.

Förrätt

Huvudrätten bestod av Salt crusted whole Barramundi med Nam jim sås, en rätt från Thailand.

Varmrätt

Vi blev efter ett tag ombedda att lämna för att de nya gästerna hade kommit. Maten var god, tyvärr var några i personalen vid ett flertal tillfällen lite för otrevliga så det blir inget återbesök. Det är vi som är kunder - inte tvärt om!

Igår var det söndag - familyday och Sunkhaket!









Sunkhaket

Kommentarer

  1. Förrätten ser jättegod ut.
    Mysigt ni har på Sunkhaket.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg