En promenad via 1300-talet

Efter att barnen var incheckade på skolan mötte jag upp Lena för en liten promenad på 2 h från Discovery Bay mot Mui Wo och tillbaka via klostret, alltså inte Tigers Head där jag och Sam brukar gå. Jag kan inte sluta fascineras över de vackra kullarna och den enorma utsikten.

Jag blev lite ställd när vi plötsligt mötte en nunna på vägen. Det är inte något konstigt att möta en nunna när man passerar förbi ett kloster, men just nu så är jag jätte inne i min mycket braiga bok World Without End av Ken Follet. En bok som utspelar sig på 1300-talet och en av huvudpersonerna är just nunna och sliter hårt med att bekämpa pesten som slår ut större delen av staden och Europa. Så jag blev helt enkelt lite ställd över att möte henne på min promenad idag..



Lena (alltså inte nunnan)
Vi hade endast 12 grader i morse.















Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg