Julledigheten går mot sitt slut

Wilbur längtar till skolan, sina fröknar och klasskompisar. Vi har blivit bortskämda med att ha Sam hemma som numera också är den roligaste att vara med i vår familj enligt barnen. Dock är det jag som gäller när det är läggdags..

Killarna spelar Super Mario och vår treåriga son är mycket bättre än vad jag är. Inte för att jag kan skryta med några extrema Super Mario skills, men att se Dorian hoppa, akta sig, hitta rätt och allt de gör är imponerande. Han visar mig hur man ska göra och när jag dör suckar han,  skakar på huvudet och ropar på pappa istället.

Jag behövs inte 100 % av dygnet längre, emellan åt har jag vaggat omkring och undrat vad jag ska göra. Kanske dags att acceptera att jag faktiskt kan göra annat, tex sitta ner och läsa bok som jag så ofta önskat att jag kunnat göra.

Imorgon åker Sam till Indien, barnen ska till skolan och vi är tillbaka i vardagen.



Kommentarer

Populära inlägg