Som en löpeld

sprider sig febern hos oss. Från att vara hur pigg som helst till att bli nedslagen med 40 graders feber.

Först ut var Wilbur som fick det i torsdags. Jag lämnade in två pigga glada killar som raceade med sina scootrar till skolan och strax efter lunch ringde skolan och vi fick hämta hem en febrig Wilbur. Han har nog aldrig haft så här hög feber tidigare.

I lördags morse gick Sam till gymet, jag var undertiden ute med Dorian och Mia hemma med Wilbur som då var feberfri.  När Sam var klar gick vi till Mui Wo, han kände sig mycket nöjd med morgonens pass och stark hela vägen till Mui Wo. Pang, strax efter lunch kände han sig trött och när vi kom hem hade även han fått hög feber.

På söndagen lämnade vi honom hemma och jag tog med pojkarna för lunch på plazan. Vi hade supermysigt, åt glass, var på stranden och lullade runt. Så såg jag hur Dorian plötsligt blev svag. Förstod direkt att det här bådade inte gott och vi åkte hem. Febern slog till även där. Han brukar få hög feber, över 40 garder så det är inget ovanligt för honom. Den här gången tar dock inte febernedsättningen lika bra och han har legat större delen av dagen i soffan. Tårarna har runnit när det varit som jobbigast och en ledsen Dorian har sagt att han inte vill vara sjuk.. Plutten.

Han äter och dricker i alla fall. Nu har han piggnat på sig och spelar super mario.

Wilbur var i skolan idag men orkade inte mer än till lunch. De ringde och jag fick hämta hem honom. Strax efter ringde Sam från jobbet och sa att även han var slut och skulle ta sig hem tidigare. Han klarade sig i alla fall hem utan min hjälp.



Vi fick ett par mysiga timmar innan nästa utbrott.







Kommentarer

Populära inlägg