Usch vilket väder

Igår var det grått och regnigt. Blev mörkt tidigt och det kändes som en trist novemberdag i Sverige. Mia var i stan och fick något slags bevis på att hon får återvända till Hong Kong efter sin semester. Det räcker inte med hennes arbetsvisum som hon har i sitt pass utan varje gång hon lämnar landet måste hon ansöka om detta.

Jag hämtade Doria  i skolan och vi skyndade oss hem där vi kurade in oss under filtar och spelade super mario.






Dorian har frågat efter fröknäcke så vi passade på att baka det en dag som denna. När smeten var färdig blandad upptäckte jag att det bara fanns en liten stump kvar av bakplåtspappret. Var inte direkt sugen på att ge mig ut i vädret med Dorian och köpa nytt. Vi hade tur, Rosa som bor några våningar under oss var hemma och hade bakplåtspapper. Ibland är det bra att det byggs på höjden och vi behövde inte gå ut en meter i usch-vädret. Vi kom dit och Dorian ville stanna och leka, så jag fick gå hem själv och fixa in fröknäcket i ugnen.

Jag kom tillbaka och han lekte på fint tills deras lilla 3 veckor gamla Victoria kom. Dorian vände sig till mig och sa bestämt:

-Kom Mamma, vi går hem nu!

Jag förstod inte varför han fick sådan brådska hem och undrade om vi kunde stanna en stund till.

-Nej, kom NU mamma!

Misstänkte att det var för att Victoria kommit och frågade om det var därför.

- Ja, muttarade han surt.
- Jag tycker INTE om bebisar!

Jag vet inte vad vi har gjort men jag kan konstatera att våra grabbar gillar helt enkelt inte bebisar. Följer han Wilbur så går det över när han fyllt fyra. Så fram tills dess varnar jag alla med bebisar att vara i närheten av Dorian.. Haha!


Idag kom solen tillbaka!








Kommentarer

Populära inlägg