Kassång

Så är vi ett steg närmare att Wilbur ska bli blöjfri. I morse när jag bytte morgonblöjan tittade han på mig och sa -Mamma, kassång! Öh, va? Sa jag. -Kassång!! Svarade han. -Mamma, KASSÅNG!! Eeh, vad kan nu detta vara.. Mitt rolodex av ord på engelska och svenska snurrade för fullt i huvudet på mig för att komma på vilket språk han pratade och vilket ord han menade. -Mamma, gön kassång! Aha, han vill ha sin gröna kalsong!
För flera månader sedan köpte jag en grön kalsong till Wilbur för att få honom att sluta att använda blöja och bli som sin pappa som har kalsong och kissar på toaletten. Han har från samma stund jag visat honom kalsongen totalt vägrat att ta på sig den. Även vid senare tillfällen då jag lite försiktigt försökt att introducera kalsongen har den snabbare än kvick kastast iväg. Så jag var inte beredd imorse att det nu var dags för kalsong.
Självart skulle han få kalsong! Jag och Sam har också laddat upp med flera olika kalsonger, så nu blev det jätte kul och Wilbur fick välja vilket par han skulle ha. Det blev ett par blå kalsonger! Och efter en liten stund, de gröna kalsongerna. För att sedan byta tillbaka till de blå kalsongerna.

Efter ett tag hade vi en förvånad Wilbur som stog i en pöl. Han vill inte gå på pottan eller toaletten och det kommer väl förhoppningsvis snart. Badkaret går bra, så vi får väl annars leta badkar när vi är ute, hehe!

Annars har jag haft en Dojjan dag. Vi var och handlade på förmiddagen. Två fulla kundvagnar och en Dorian som ställde sig upp hela tiden i den ena vagnen eller drog i allt han kom åt. Påfrestade liite på mitt tålamod..
Efter tuppluren gick vi till Plazan och skulle fixa en ny propp till badkaret eftersom den vi har inte passar. Jag hade med proppen och frågade snällt om de hade denna typ av propp fast mindre. Här svarade tanten och visade mig några lådor med likadana proppar.(Affärren ser ut som ett stökigt lager och som aldrig har hört talas om 5S) Jag behöver en mindre sa jag. Hon tog fram en propp med samma storlek och sa -Same size. Jo, jag ser det och jag behöver en mindre storlek. -Same size, same number. Sa tanten. JA! Och jag ska ha en som är mindre!! -Same size, svarade hon. Gah!! (Varför ska jag köpa en som är i samma storlek när jag redan har en?!) SMALLER försökte jag förklara igen. -Eh, no. Svarade hon och gick.

Från en annan butik fick jag med mig en rosa badrumsmatta (till vårat annars så maskulina blåa hem) och en väggklocka så Mia kan passa tiden när hon ska hämta/lämna barnen i skolan. När vi kom hem tog jag fram verktygslådan, betongspik och hammare för att hänga upp klockan. Det gick så klart inte, spikarna bara vek sig. Vi har nämligen diamantväggar, så det går inte att spika i dem.

God natt!

Kommentarer

  1. Nu börjar du bli en stor kille Wilbur
    Kram mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg