Shopping i Sha Tin

Vi har haft två dagar med 25 grader varm. Super skönt! Igår var jag på yoga hos Janet och har idag en skön träningsvärk i kroppen. Jag valde att inte tränaidag på eftermiddagen, som jag annars planerar att göra när båda barnen är i skolan, utan åkte till Sha Tin för att handla lite saker. Det är en jädrans resa som tar 45 minuter och fyra stycken byten med buss och MTR innan man är framme. Fick bland annat ett par sköna Geox skor med mig hem.
Sam mötte upp mig och vi åt middag tillsammans innan vi åkte hem till våra skatter.

Det går bra för Wilbur i skolan. Idag gjorde han ett stort framsteg genom att lämna tryghetsattiralj #3 hemma, alltså vagnen. Istället tog vi bussen till skolan och han la då också trygghetsattiralj #2 i sin skolväska, annars kanske busschauffören hade tagit den(!). Snutten höll han dock hårt i och lämnade inte ifrån sig. När vi sedan stog utanför skolan behövdes dock nappen igen.

När jag och Sam kom hem ikväll frågade jag honom om det hade varit bra i skolan. Ja, nickade han och sa - Wilbur inte ledsen!





Kommentarer

  1. kul lasning!!
    for oss rullar allt pa.
    Inga, Ayla o magen aker hem till Sverige pa mandag :-)
    Jag aker efter 15 mars.

    Kramar T

    SvaraRadera
  2. Roligt att ni följer bloggen!

    Hälsa Inga och barnen och lycka till i Sverige!

    Och varmt välkommen till oss. Ska bli kul att du kommer!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg