Ocean Park med Wilbur - Dagis Dorian

Vi har sedan ett par veckor tillbaka börjat med belöningssystem för barnen, ett verktyg som skapar positiv coaching istället för tjat och gnat. Vi väljer ett område som kan förbättras, för varje gång som de klarar målet får de en stjärna och när de har samlat ihop 10 stycken stjärnor får de välja någon belöning i form av aktivitet, alltså inga saker som ska köpas.

Wilbur ville åka till Ocean Park,  han förstod systemet direkt och samlade snabbt ihop sina stjärnor. I torsdags bar det därmed av till Ocean Park och Wilbur var inte i skolan.

Vi hade en supertrevlig dag som toppades med att vi sprang på Tor precis när vi klev av båten. Grabbarna tjöt av glädje av att se varandra och de sprang iväg och lekte tillsammans på stranden. Dorian var på Dagis och vi plockade upp honom på vägen.

Dorian ser ut att trivas riktigt bra på Dagis. Fröknarna fick underbara kramar av honom när de skulle gå. Det passar honom att vara ute och leka.

Han la sig även och simmade i en vattenpöl för att sedan lägga sig i sanden. Härligt smutsig, sandig, svettig och glad kille!

Jag fick mig också en stänk av mindre gott luktande manet som Tor med stor glädje kastade upp i ansiktet på mig (skratt). Dessa grabbar! Kul hade alla och Angelica skrattade gott åt mig.





Läskig krokodil som skrämde mig(!)

Mr Panda


Mr Flinta

Sköna smutsiga ungen 


Kommentarer

Populära inlägg