Badat och en dag med W

Igår bar det av till Klitterbadet i Falkenberg. Det blev ett par timmar i vattnet tills båda barnen var blå om läpparna och hackade tänder; -vi vill gå hem nu.. Brr!

Kul hade vi! 

Mia var med och jag förklarade för henne att vi svenskar duschar ihop, att jag har full förståelse för om hon inte vill det och att det var helt ok om hon duschade hemma. Jag tyckte faktiskt själv att det kändes jättekonstigt med en massa nakna okända människor som duschar ihop..  Jag kände mig inte mer bekväm när Wilbur ifrågasatte konstiga utseenden och delar på andra kvinnor. 

Idag åkte jag och Wilbur till Falkenberg. Dorian och Mia var kvar hemma. Det är hög tid att separera grabbarna lite. De har varit med varandra bokstavligen dygnet runt i 1,5 vecka och det börjar märkas nu. De är småirriterade på varandra, retas och tjuvnyps. Saker som gör mig galet irriterad. 

Vi åkte till Vallarna, en stor lekplats där det även finns getter och en stor fågelbur i närheten. Efter att Wilbur tittat på djuren i 1 h gick vi till stan och åt hamburgare. Wilbur ville ha sån hamburgare som han åt med pappa i Sverige. 

Vi gick vidare och åt efterrätt, jag fick en fantastiskt god latte, Wilbur fick chokladmjölk och cheesecake. 

Nästa stopp blev hos några stenläggare. De blev väl granskade och utfrågade av Wilbur. 

Tillbaka till lekplatsen och fågelburen. Efter att vi tittat totalt ca 2 h på dessa fåglar var jag mycket nöjd med detta. Inte Wilbur, som protesterade högt när vi gick därifrån..

Vi har haft en varm och solig dag. Helt strålande! 







Jag köpte visselpipor.. Mindre genomtänkt av mig eftersom jag är mycket allergisk mot höga ljud.. Gah!

Gissa vilka som tyckte det var roligt?!

Kommentarer

Populära inlägg