Kokhett

Som vanligt hikade jag och Sam till Mui Wo idag. Det var 34 grader varm, klarblå himmel och stekande sol. Jag borde av tidigare erfarenhet lärt mig att jag ska ta med vatten vid dessa förhållanden. Eftersom jag inte svettas som normala människor så mer eller mindre kokar det i huden när solen steker på den och istället bör jag då ta med mig vatten som jag kan hälla över mig. Hade jag med vatten? Nope. Av ren jäkla envishet tog jag mig upp för berget. Finns inte en chans att jag vänder tillbaka när jag väl påbörjat. Muttrade arg för mig själv och pinnade på upp för berget.

Känslan när vi är framme är oslagbart härlig och det är värt pinan. Än i kväll brinner min hud och Sam kommer bli överlycklig ikväll när vi ska sova och han slipper diskussion om hur kallt vi ska hade det i rummet. Jag välkomnar glatt kyla idag.

Ikväll hade jag bjudit in oss på grill-middag hos Angelica och Andrew. Mycket gott!








Kommentarer

Populära inlägg