Hej Sverige!

Resan gick riktigt bra med varken förseningar eller omdirigeringar och barnen skötte sig galant. Planet lyfte klockan 00.25 Wilbur somnade strax efter vi boardat och Dorian som somnat hemma på soffan och fick ett par timmars sömn innan avresan somnade klockan 2.30. Han var på strålande humör, åt middagen som serverades och spelade på sin Ipad.

Wilbur sov i 7 timmar och Dorian vaknade när planet tändes upp och det var dags för frukost. Resten av resan gick också bra, de lekte tillsammans och tog hand om varandra.

Vi har sedan haft strålande blå himmel, 20 grader och sol i Sverige. Barnen är ute från tidig morgon till sent på kvällen. De hoppar på studsmattan, gräver i sandlådan, plockar jordgubbar ur landen, cyklar, trampar runt med traktorn där Wilbur kör och Dorian åker på flaket. Blommor har planterats tillsammans med mormor och gräset har klippts tillsammans med morfar. Jag köpte en ny gräsklippare till morfar, en handjagare. Tycker han behöver det (skratt).

Frisk luft, det doftar gott av blommor, jordgubbar, nyklipptgräs och frisk bris från havet. Vi kan dricka gott, rent krispigt och klart vatten från kranarna. Lyx!
Sverige och västkusten är fantastiskt på sommaren och vi har ett superhärligt sommarlov där barnen är på strålande humör.

Jet lag? Ja, för mig och Dorian i alla fall. Första morgonen vaknade jag mellan klockan 2-3, Dorian vid klockan 3. Vi gick visserligen inte upp förrän klockan 5 men det blev en lång dag. Idag vaknade lilltrollet klockan 4.30, jag hade gärna sovit längre..
Wilbur är helt i ordning och sover hela natten.

Sam åkte i måndags kväll klockan 21.30 till Pakse (Laos) med flyg via Bangkok och Ubon Ratchathani. I Bangkok hade han en 9 timmars väntan på nästa flyg, sedan vidare med bil till gränsen där de promenerade över till Laos. På andra sidan hämtade en ny chaufför som körde dem vidare till Pakse (pust).

Wilbur är förberedd.
Det söta små barnen i väntan på boarding.

Eh, ja..

Flaggan hissas.

Blommorna och jordgubbarna ska vattnas.

Hjälpsamma barn!

Hjälper morfar att sätta ihop den nya gräsklipparen.

Även gräset under studsmattan blev klippt.

Morfar och Dorian hjälps åt.