Köpa scooter och hjälm

Jag har så mycket tid över nu att jag glömmer att blogga. Jag gör inte särskilt intressanta saker heller för den delen..

Wilbur har i eftermiddag playdate med Marlo där även Mia är med.

Jag hämtade Dorian och hade tänkt köpa en ny hjälm och en ny scooter till honom. Han kastade i ilska sin hjälm i marken i söndags så illa att den gick sönder. Denne argunge! Vill egentligen inte belöna med att köpa nytt men scootern är ett bra transportmedel att ta honom till skolan med.

Igår gjorde jag ett försök att köpa hjälm. Han provade en blå/vit hjälm men den var för liten, sedan var allt fel, så klart. Han skulle inte ha någon annan hjälm. Vi gick in i en annan butik och där vägrade han att ens titta på hjälmarna.

Min förhoppning var att detta var glömt idag och att han glatt skulle vilja köpa hjälm plus en ny scooter, en scooter som Wilbur har. Nope, envis unge. Han skulle inte ha.

Förloraren är jag som numera ska försöka lyckas ta barnen till skolan utan att behöva bära den ene som av en eller flera orsaken plötsligt blivit på dåligt humör och vägrar att gå eller går åt motsatta håll. Då blir det tungt.

Dorian älskar att åka scooter så med den är han glad och det går supersnabbt till skolan. Killarna åker scooter och jag springer efter.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg