Rensar

Sam åkte igår till Laos och kommer hem på fredag. Jag har rensat telefonen på kort och likaså på datorn. Datorn hade av någon anledning dubbletter av massor av kort. Inte konstigt att den blev full snabbt. Och det är inte jag som har kopierat, måste vara datorn själv...

Nu rensar jag och sparar sedan allt på dropbox. Känns oavsett tryggare att ha korten sparade i yttre rymden än bara på hårdiskar eller i fotoalbum (som jag visserligen inte heller har).

Som vanligt har det inte varit en enkel match. Började med att föra över alla 3000 kort till dropbox och det tog såklart sin lilla tid. Jag lämnade datorn under dagen så att den i lugn och ro fick tugga över alla kort. När jag kom hem hade jag fått error på 2500 kort.. Datorer alltså, hur kan de alltid bli error?! Blir galen!

Men det blir nog bra, tar bara sin lilla tid...


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg