Jobb och läxa och Mongkok

Samuel är tillbaka på sitt jobb sedan igår.  För honom blev det en intensiv vecka att på två dagar klara av fem dagars arbete.

Mia är tillbaka från Filippinerna. Jag lämnade barnen med henne i går förmiddags och gick till gymmet samt till affären för att fylla på kylskåpet som ekade av tomhet. Även mina sysslor halkar efter under ledigheter. Fast fördelen med vårt lilla husvagnskylskåp är att det inte ekar särskilt högt när det är tomt (skratt).

Därefter tog jag med barnen till en lekplast där vi mötte upp Mirjam, Jorel och Gil för att sedan gå till tennisen. Barnen hade sin tennislektion tidigare på dagen än en vanlig torsdag och det var bara våra fyra barn med. De spelade riktigt bra och vi hade en fantastiskt skön dag ute med glada duktiga barn och dryga 20 grader i luften. Härligt att vintern är över. Alla värmefläktar är undanpackade och vinterjackan inhängd i garderoben.

Idag har jag varit på mitt tredje Bikram Yoga pass. Jag är helt såld på detta och gillar det verkligen. Gillar den nya yogastudion överlag så det kanske är en kombinerat välbefinnande att både ha varit där samt yogan. Nu har jag även lärt mig att svettas. Det rinner av mig från hela kroppen. Armar, ben, mage, ansikte! Nu hoppas jag även den här svettningen fungerar när jag vistas ute när det är stekhett som tex när vi hikar till Mui Wo under sommaren. Tidigare har jag fått hälla vatten över mig för att svalkas eller helt och hållet avstått från att gå för att inte bli överhettad.

Jag har fotoläxa och åkte till stan för att ta street photographs. Åkte till Mongkok och hoppades få ta några bra bilder på lokalbefolkningen. Återkommer med vilka bilder jag väljer att skicka in.

Här var jag och fotade idag. 
Street Market i Mongkok.


Här säljs enbart fläsk.
Köttet kommer från Kina och av den anledningen skulle jag aldrig köpa här.


Tycker det är supertrevligt att gå på marknader fyllda av frukt och grönsaker.


Visste ni att ursprungsmoroten egentligen är lila? Det var holländarna som för 400 år sedan modifierade moroten och gjorde den orange av nationalistiska skäl. 






Trevlig helg!

Kommentarer

  1. Det där med morotens ursprung är en sanning med modifikation ��. Det är typ 1500 år sedan den modifierades och att den skulle ha med holländare att göra är då en efterkonstruktion. Vild morot är vit och lila morot är en persisk variant.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg