Han gör comeback


Tuff förhandling under eftermiddagen med Dorian som var fortsatt bestämd över att inte gå till fotbollen. Så plötsligt vänder det! Det var nog Wilburs förtjänst den här gången. Han går fram till Dorian och säger att han är bäst på fotboll, jätteduktig faktiskt.   

15 minuter kvar innan fotbollen ska börja. Fort på med kläder och ut med Dorian, farmor och Göte. Och som han spelade, sprang, skrattade och var på strålande humör. Wow! 



Så var det dags för stämpeln som barnen  får av coachen när träningen är slut. Ett viktigt moment för barnen och något jag och Dorian pratat om precis innan de började. Då säger coachen att idag blir det inget för de har inte lyssnat.. Ajaj tänkte jag. Dorian hade den här gången inte gjort något bus eller inte lyssnat. Dorian berättade lite moloket att det inte blev någon stämpel idag. Jag, farmor och Göte sa till honom att han varit jättebra. Det var inte han som stökat men tyvärr fick han lida över vad de andra barnen gjort. 

Det är bara vi och Jayden kvar i hallen  när coachen ropar på Dorian och säger att han var bra och får stämpel. Och Dorian sken upp i det största leendet. Stolt kom han tillbaka och visade oss att han fått en stämpel på vardera hand. Han var väl förtjänt av den här stämpeln idag och jag hoppas vi har kommit över hindret som varit. De har tre gånger kvar och fortsätter Dorian med fotbollen så blir det med en annan klubb. Jag är inte helt nöjd över hur coachen hanterar gruppen av barn. 



Kommentarer

  1. Känns som att den där fotbollscoachen är allt annat utom just coach. Vad är det för pucko som bestraffar små barn? Tyvärr inte helt unikt men jag tror absolut att det kan vara läge att byta klubb fast egentligen borde tränaren bytas ut. /Erica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns andra som har klagat på honom. Inte bara att han är orättvis utan även hans sätt att kommunicera är dålig och det skapar ofta förvirring hos barnen och sedan säger han att de inte har lyssnat när barnen inte gjort vad de ska. Hade det inte funnits något alternativ hade jag tagit det med klubben, nu kör vi de sista 3 gångerna och hoppas nästa klubb är bättre.

      Radera
  2. Låter väldigt gammaldags med kollektiv bestaffning!!!
    Kram mamma/mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg