Måndagsdepp och besök hos Tomas och Veronika

Sommaren är på besök och här bjuds det på klarblå himmel och 24 grader. Underbart och glädjande. Det där med grått och kyla i flera veckor är inte min grej.

Tog mig en promenix till Lookout Point i DB. 



Barnen är i skolan och Dorian hade lite måndagsdepp vid lämningen. Idag är fotbollen inställd så vi bestämde oss för kanelbullekalas i Siena Park efter skolan. Vi ser till att ha något att se fram emot, det brukar gå enklare då. Det passar nog mig och Dorian att alltid vara påväg.. Vi är strömmen i vattnet, andra är träden vid sidan om. Så poetiskt av mig (skratt).

Igår var vi i Kowloon Tong och hälsade på Samuels gamla kollega Tomas med familj. Vi var där för ett år sedan och hans fru Veronika fick då en vecka senare en stroke. Hon låg medvetslös i flera veckar, om jag minns rätt så var det i två månader. Det har haft en tuff tid tillbaka, två små barn som idag är 5 år respektive 2 år och han som veckopendlar till Kina. Här finns dock en fantastisk sjukvård samt möjlighet till extra hjälp hemma med helpers. Därför har de valt att inte flytta tillbaka till Europa så länge hon behöver specialvård.

Vi hade en trevlig eftermiddagen med dem. Tomas är bra mycket mer insatt i kost, hormoner, kropp och knopp än jag så det är alltid intressant att höra vad han gör, äter och sysslar med. Han badar isbad liksom Sam duschar iskallt . Något jag också borde göra men är som ni säkert vet lite känslig för kyla... Brr. Vad händer när man isbadar? Jo, kroppen bygger upp sitt bruna fett. Vad gör det bruna fettet? Jo, det bruna fettet bränner det vita fettet. Vad händer då? Jo, det blidas energi, värmeenergi(!!) samt fläsket minskas. Värme är ju något som jag skulle behöva mer av.. Konstigt nog så har faktiskt smala människor mer brunt fett än tjocka och därmed borde jag inte frysa så som jag gör?!. Mer om ämnet i min andra blogg.. www.livewellfeelgreat.net

Kommentarer

Populära inlägg