Smått o gott

Idag har varit en sån där härlig dag med en låång fika med finaste vännerna, Linda och Ina! Dojjan var med och flirtade vilt med dessa vackra kvinnor (jag undrar hur det ska gå när den här tjej-tjusaren är tonåring?). Jag åt en smarrig laxbagel och självklart en chokladboll. Sen när vi bor i HK-land, då ska jag på riktigt sluta med att äta choklad varje dag..
Jag har också köpt en ny matsstol till Dorian, en svart Brio tripp-trapp stol. Likandan som Wilbur har och trodde därmed att jag inte behövde köpa bygel, bricka och dyna till denna då vi har sparat det från Wilburs stol. Men så klart så har Brio bytt anordning för att fästa bygeln så den vi har som är ett helt år gammal passar inte. Jaja, det är ju bara att byta stol, Wilbur tar den nya och Dorian får Wilburs, så jag föreslog det för Wilbur och fick ett klart och tydligt -Nej! Det ser ju likadana ut förklarade jag och fick återigen ett -Nej! samtidigt som han ställde sin stol fint på sin plats. Jag fick i smyg byta ut stolarna och nu sitter båda barnen snyggt och prydligt på sina stolar vid måltiderna.

Fick också köpt lite bra-i-ha saker inför resan: armringar till barnen så de flyter i poolen, mjuk haklapp som går att vika ihop och får plats i handbagaget, en smart drickpip som går att skruva ner i tetra förpackningar eller sätta på en mineralvatten flaska och en extra drickflaska till Dorian.

Våra möbler kommer att packas och skickas den 25-26 september och hela familjen flyttar då till mina föräldrars sommarstuga. Mamma har självklart förberett med handdukar, rena lakan etc för oss! Den 29 september åker vi kl 08.39 från Falkenbergs station och landar i Hong Kong den 30 september kl 13.05 (lokal tid, +6 h jämfört med Sverige). Visning och försäljning av huset kommer att ske med hjälp av min pappa och mäklare efter att vi har flyttat.


Kommentarer

  1. Aaaa, tank nu aker ni snart! Det kommer bli annu svarare att traffas :( Jag hoppas vi kommer aka till Sverige samtidigt nagon gang sa vi kan kramas lite. Vi pratade om att flytta hem till Sverige igen denna veckan ... om typ 5 ar eller sa. Da far vi ses ofta med vara skruttar.

    Haha - Dojjan! Vilket toppen smeknamn!

    KRAM finaste Sara!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg