Ny vecka - Sam till Laos

Jag går nu in på femte dagen utan röst och det börjar bli tröttsamt. Kan inte träna och kan inte prata. Igår var barnen bjudna på barnkalas och Sam fick gå själv med dem. Jag ville inte stå och kraxa med en massa folk. Sam blev i alla fall en erfarenhet rikare med att för första gången själv tagit barnen på ett kalas. Kalaset var i samma hus som oss bara några våningar ner och inomhus. Så det var ett bra tillfälle för en första-gång för honom.

I morse åkte Sam till Laos. Sista resan för honom med Carlsberg. Han kommer hem på fredag kväll.

Jag hoppas få se några fler lägenheter i veckan. En av dem jag såg i fredags är riktigt ok. Påminner om den vi har idag. Vitt, fräscht, stora rum, bra kök, tvättmaskin och torktumlare. MEN, den ligger i ett hus som är lite si-så. Många vägrar att sätta sin fot där, andra tycker det är helt ok. De känns ganska smutsiga, luktar illa i trappuppgångar, mycket skadedjur etc. Lägenheten som jag tittade på ligger på andra våning och det kanske är ok. Vi kommer då inte exponeras för särskilt många och behöver inte ens ta hissen... Men jag vet inte.


Kommentarer

  1. Sicka bekymmer med lägenhet, antar att vi svenskar är vana vid en ganska hög standard? Hoppas ni hittar nåt som känns tillräckligt bra i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi svenskar har hög standard på boende. Efter mina tre år i HK har jag dock sänkt mina krav avsevärt och omvärderat vad som egentligen är viktigt.
      Fast jag vill fortfarande ha kylskåp, frys, tvättmaskin och torktumlare.. :D

      Radera
  2. Låter ändå som en bra lägenhet.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lägenheten är nu tagen så nu slipper jag vela om den.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg