Självständiga barn

Alla tre killar har lekt konstant i 5 timmar med varandra utan något behov av vuxen människa. Underbart! Jag behövs inte längre.
Ett rivmärke på Dorians kind och en tuss med hår bortslitet från Wilbur. Det var det enda och det lilla räknas inte.

Jag minns en dag för några år sedan i stugan när min bror med barn var där. Barnen sprang ut och lekte och han sa att han var trött så han gick in och la sig en stund. Va? tänkte jag i den stunden. Kan man göra det?? Kan man lämna sina barn och de leker själva utan övervakning?

Jag är nästan där nu! 

Mia har varit i väg på långlunch och jag har i lugn och ro kunnat göra vad jag vill.  

Bland annat har jag gjort Turkiskt tunnbröd. Kanske inte nyttigaste med tanke på gluteninnehållet men  inte illa som köpebröd och alla dess tillsatser och det har hög proteinhalt då det är bakat på kesella. Killarna gillade det.




Kommentarer

  1. Så fina både killar och hembakat bröd
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag gör ett jättegott taco/wrap-bröd som är glutenfritt, lätt att kavla och lite "elastiskt" när det är klart så det är lätt att wrappa! Receptet finns i "nytt bröd" (Frej / Bloom)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg