Sista hela veckan och uppdatering av helgen

Sista hela veckan innan vi åker till Sverige. Barnen kryssar dagarna sedan ett tag tillbaka i vår almanacka. Det väntar tålmodigt den här gången. De känns lugna och väl medvetna om att vi har en lång resa framför oss när vi åker.



Helgen har gått fort.  Vi har tränat, varit på sunkhaket och matat fåglarna, badat i poolen och mest bara haft en avkopplande helg.





Fredagen gick i ett för mig. Från att bara haft ett yin-yoga pass på morgonen inbokat så trillade sak på sak in och jag avslutade eftermiddagen med en tur i ambulans till Tung Chung hospital.

På väg hem från skolan sprang vi på Rosa med två av sina barn varpå hennes fyra-åring kräktes. Hon sa att hon trillat tidigare på dagen och slagit i huvudet och nu börjat kräkas. Vi misstänkte hjärnskakning och jag skickade hem mina barn med Mia. Rosa ringde ambulansen och jag följde med dem till sjukhuset. Hennes man var inte i Hong Kong så jag följde med som stöd.

Det slutade väl och vi blev hemskickade efter knappt två timmar. Då hade vi åkt ambulans, läkare undersökt henne, röntgats och vi hade fått svar från röntgen att allt är ok. Det här är ett public hospital och det kostade 100 hkd (107 kr).








Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg