En bula och tandställning

Dorian började veckan med att skaffa sig en rejäl bula mitt på pannan. Han gjorde ett glädjedyk från ena sedan av soffan över Wilbur och mig och med huvudet före landade med pannan på det jättehårda armstödet. Inte första gången ett huvud slår i det där armstödet.

Det gick bra. Snabbt på med is och numera en grönfärgad 2,5 cm i diameter bula i pannan. Den sticker inte ut särskilt mycket på höjden så den syns inte. Hjälmen han hade till och från skolan när han åkte sin scooter har säkert hjälpt till att platta till den.

Wilbur stack direkt efter skolan iväg på playdate med Jorel och Dorian har följt med mig hem.

Jag har varit hos tandläkaren idag. Dags att ha tandställning igen.. Morr. Sverige är ledande inom forskning och utförande av tandreglering och andra tandsaker. Det är tyvärr inget jag har erfarenhet av och trots många herrans år med tandställning så behöver jag nu åter rätta till det som inte blev rätt från början.








Kommentarer

  1. Det finns ju sådana där vadderade hjälmar, kanske något för Dorian. �� När det gäller tandställning så instämmer jag med dig. Gjorde varken till eller från för mig när jag var liten. Hade nog behövt en fast räls men de lät mig välja själv och då valde jag såklart inte det. Amanda har utdragbar tandställning nu och på henne ser jag dock att den hjälper så kanske att det är bättre idag. Själv skiter jag blankt i om mina tänder inte är perfekt raka. ��

    SvaraRadera
  2. Ska du börja slurpa nu igen?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg