Jag har börjat plugga igen!

Skolar om mig till livsstilscoach/hälsocoach (vet inte riktigt vad jag ska kalla mig) vilket innebär att jag vill hjälpa människor att välja rätt kost och träning och därmed bli piggare, mer energiska, gladare och som bieffekt kommer många av dessa att tappa i vikt och spara en massa pengar!

Jag har alltid haft ett brinnande intresse för kost och träning. De senaste åren har jag haft tid att fördjupa mig ytterligare i biokemin och har nu landat i hormoner och tarmflora. 

Hormoner är signalsubstanser som styr det mesta i kroppen och som vi med enkla medel kan påverka med rätt kost och rätt träning. Och tarmfloran är ytterst intressant, det är där det händer!

Jag tar en kurs på distans för att bli certifierad kostrådgivare. 

Jag har ett instagramkonto och en blogg som jag hoppas vara igång inom kort. En blogg som ska inspirera, motivera, ge enkla förklaringar på hur saker och ting hänger ihop eller reda ut de allt för ofta snedvrida  och förvirrande "aftonbladet" artiklarna. 



Självklart kommer jag att behålla den här bloggen som den är!



Kommentarer

  1. Lycka Till med studierna.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Bra beslut! Ser fram emot att följa både instagram och blogg!

    SvaraRadera
  3. Kul! instagramkontot är igång: livewellfeelgreat :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg