Ikea

Wilbur har varit hemma från skolan idag. Han fick ont i örat igår kväll.  Inga konstigheter, sånt som han får emellanåt och det är över på 12 h.

Jag har varit på Ikea med Lena. Idag åkte vi till ett Ikea ingen av oss varit på tidigare och vi blev väldigt positivt överraskade. Inte bara av Ikeavaruhuset utan även omkringliggande mall. Blir nog fler vändor hit i framtiden.

I år ska det bli julpyntat hos oss. Jag har mina kära vänner som trycker på... hehe. Annars är jag världens bästa på att inte pynta vid högtider. Jag tycker det är fantastiskt mysigt hos andra men när det kommer till mig själv så blir det liksom inte av. En gång har vi haft julgran och den ska få komma fram iår. Sedan blir det två stjärnor som jag köpte idag och ska hänga på väggen ovanför soffan. Lite tomtar kommer att komma fram. Min mamma har varje år varit bra på att fylla på med julpynt vårt hem så det finns i alla fall lite grann att ta fram.

Igår var vi på playdate hos Jayden där vi även blev bjudna på middag. Både Wilbur och Dorian var med och de hamnade i leksaksparadiset. Jösses, vad leksaker folk har till sina barn. I Hong Kong bor de flesta som ni vet väldigt trångt och det finns inte plats för så mycket.  Därav är vi restriktiva med vad vi köper både vad gäller leksaker och andra prylar som till köket etc. Det faktiskt väldigt skönt att  inte hålla på att köpa en massa pryttlar till höger och vänster. Vi klarar oss bra på det lilla vi har.
I alla fall, i den här lägenheten var alla rum fyllda med leksaker från golv till tak och mer däremellan. Jag förstod inte hur hon kunde hitta allt. Kul för barnen och ett perfekt att kunna gå dit att leka.

Skygarden hos Jayden




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg