Halloween party i skolan och Birthday/Farewell party

I fredags hade barnen halloween party i skolan. Två väldigt taggade och glada killar sprang, eller snarare flög till skolan.


För första gången sedan skolstarten efter sommaruppehållet grät inte Dorian när jag lämnade honom. Viktigt var dock att vi skulle göra vår "kram-puss-highfive" fem gånger. Och det gjorde han med noggrannhet.

Det var en sådan lättnad att se honom glad att jag själv nästan bröt ihop istället.
Han har liksom inte varit vanligt ledsen utan helt förstörd vid lämningarna där han vänder sig efter mig med en utsträckt hand och desperat skriker - Mamma!




Tor hade sitt birthday/farewell party på eftremiddagen och med anledning av det så hämtade jag dem tidigare från skolan. Fortfarande lika glada och Dorian sa att han vill stanna så här i skolan varje dag. Alltså stanna för lunch men att jag hämtar honom tidigare. Gott tecken!

Sedan var det en trött Dorian. Han ville inte åka på kalaset, han ville bara vara hemma. Så det blev jag och Wilbur som åkte till kalset. Mia stannade hemma med Dorian tills Sam kom hem och avlöste henne.

Kalaset var på Cheung Sha beach. Fantastiskt härlig kväll!


Massor av lekar. 
Här hoppar Wilbur säck.


Wilbur & Tor


En hemmagjort pinata i form av en surfbräda
Den tålde många slag... haha

Även tårtan gick i surftema


Nästa gång de träffas blir i Brisbane, Australien.

Kommentarer

Populära inlägg