En helg med hejdåkalas och ny iPad

Yep, tandställningen försvann i fredags och äntligen kan jag äta utan att behöva fundera att hela salladshuvudet har fastnat i tänderna. Supernöjd och nu hoppas jag aldrig mer behöva använda tandställning igen. Känns som om jag har gjort det i hela livet. Nästa stora grej är väl löständerna..



I fredags hade vi fullspäckat schema. Dorian var på barnkalas efter skolan. Två klasskompisar som fyllt år och och som även lämnar Hong Kong. Jag och Wilbur var på hejdå-kalas. Camilla och Mirjam hade slagit ihop sina kalas och hade sitt farewell party tillsammans på stranden. En underbar kväll! Varma och klibbiga av svett blandat med myggspray tog jag hem en glad Wilbur, som även var indränkt i sand efter att ha lekt på stranden med sina kompisar under en stjärnklar himmel. Bussen gick sönder på vägen hem så vi fick gå sista biten och sedan var det raka vägen in i duschen. Där hittade Wilbur en rakhyvel.. Ajaj, så har han och även Dorian som dagen därpå fick se den blodiga handduken lärt sig att inte röra rakhyvlar.





I söndags fick Wilbur äntligen sin Ipad efter att i en månad varit utan en och varje dag jobbat hårt för att tjäna ihop pengar till en ny. Dorian följde med när Sam och Wilbur åkte och köpte den och lånade så snällt ut sin plånbok till Wilbur så han hade någonstans att lägga sina pengar.



Så har de även lärt sig att inte bita i Ipad så glaset spricker..


Kommentarer

Populära inlägg