Kina

Igår blev det en tripp till Shenzhen tillsammans med ett par vänner och jag kom hem med ett gäng svarta plastpåsar. Till Shenzhen åker de som vill shoppa billiga väskor, skor, kläder, glasögon, tyger, skräddare.. krafs. Det var riktigt trevligt igår. Jag har inte tillhört den skaran som med stort leende och förtjusning åker till Shenzhen ett par gånger i månaden eller flera gånger om året. Själv är jag inte ute efter kvantitet eller snurrar mitt sortiment särskilt mycket här hemma. Vi har det vi har tills det går sönder och eftersom vi köper kvalitet så går inget sönder.. Och jag har inte tillhört den sociala skalan och förstått att det är även en kul aktivitet att göra tillsammans med andra.

Igår blev det nya påslakan. Vi har fyra stycken uppsättningar, två till barnen och två till mig och Sam. Ett påslakan, som säker är 20 år gammalt har gjort sitt och spruckit så att täcket trillar ur. Nu väntar jag med spänning på de nya påslakanet som sys upp och sedan skickas till mig. Sedan var det mest beställningsshopping till andra.

Vi landade nöjda, trötta och glada med taxin på Norra Plazan och avlutade dagen med ett glas bubbel innan vi begav oss hem.

Idag är Sam i Kina över dagen för att också prata tyger och sådant som ska sys.  Han åkte till Dongguan som ligger lite längre bort än Shenzhen.

Kommentarer

  1. Hoppas du hittade fina grejer!
    Finns det inte färdiga påslakan i Kina?
    KRAAAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg