Gradering

Igår var sista Karate träningen och Dorian fick sitt gröna band på skärpet. Mycket glad kille och stolt mamma!




Det är med lite blandade känslor han tränar karate. Han vill gärna kunna det men tycker det är lite för långsamt och lite för disciplinerat. Jag hoppas han fortsätter i höst och vill han inte det så finns det alla möjligheter att ta upp sporten om ett par år igen. Igen, det är en fantastiskt träningsform på alla sätt och vis. Bygger styrka, balans, smidighet och framför allt mental styrka samt bra redskap för självförsvar. Han är ju en tuff stark tålig kille som man inte rubbar på så lätt och karate på det så lovar jag er att jag kommer att känna mig trygg var jag än är i världen med honom vid min sida!

Han säger att han tränar karate för att 
kunna skydda mig, mitt fina lilla hjärta.. ❤️

Kommentarer

Populära inlägg