En vecka lite som förr i tiden blandat med poolparty och många sista gången moments

Sista veckan innan sommarlovet och många sista gången aktiviteter och som kommer att avslutas med sista hejdå till våra kära vänner som lämnar Hong Kong. Det är blandade känslor inför sommarlovet, vi räknar ner och längtar ihjäl oss efter sommarlov, Sverige, familj och våra svenska vänner samtidigt ledsamt att behöva ta farväl till kompisar som flyttar eller byter skola.

Sam åkte till Bangkok igår och kommer hem på fredag, så lite back in the old days moments har vi också den här veckan. 

Igår hade vi poolparty hos Peggy och Luca tillsammans med Mirjam och Jorel. De tre grabbarna kommer att splittras till hösten, Jorel flyttar till Schweiz och Luca kommer att börja en annan skola i Discovery Bay. Vi hade en underbar eftermiddag allihopa. Pizza, frukt, grönsaker och en flaska bubbel. Stekhett och vatten överallt. Glada fruar och glada killar! 

Mindre lokala nyheter -  Hong Kong vinner första plats som "Worlds most expensive cities for expats". Grattis, eller kanske inte..



Jag och Sam har tippat i EM, vi kammade inte hem någon vinst men jag vann över Samuel. Jag hamnade på delad 6:e plats och Sam kom sist på 18:e plats. Tänk att jag kunde slå Sam i fotboll.. Känns som jag vunnit första plats. 

Kommentarer

Populära inlägg