Efter regn kommer solsken

Vårvädret är minst sagt volatilt efter en vecka med massor av dunderstormar, skyfall och grått vaknade vi igår upp till strålande solsken, 24 grader varmt och blå himmel (så blå den nu kan vara med en hinna av föroreningar) och idag är det grått igen.

Av alla härliga vårbilder jag sett från Sverige under veckan har jag fått lite kryp i fingrarna att rensa, städa fixa och plantera i trädgården. Så vi tog tag i saken och jag och barnen skurade hela balkongen och planterade om några plantor i större krukor. Man tager vad man haver! Saknar dock tulpaner som jag alltid köper på våren och har inne. Det är nog den enda blomman som brukar finnas i vårar hem.

Barnen var såklart glada över att få vakna upp och Sam var hemma. Vi tillbringade hela dagen ute, åkte scooter, var på stranden och åt kyckling majjo macka till lunch. Mums!

Idag åkte vi hela familjen till TST och hämtade Sams shorts hos skräddaren. Vi åt lunch och åkte sedan till flygplatsen där vi gick på bio. Vi såg Under the Sea, en 3D film och det var som att snorkla fast på mitt sätt. Vi slapp alltså vara i vattnet och fick ändå uppleva och se fiskar, sköldpaddor, hajar, koraller etc. Ni som känner mig vet att jag tycker det är mycket obehagligt att snorkla och simma omkring bland alla fiskar..
Två gånger hoppade jag till så rejält att jag nästan hällde ut min varma choklad över mig.. Ja, jag drack varm choklad och det var första gången jag beställde varm choklad till mig själv på åratal. Men jag var så nedkyld,  jag behövde något att värma händerna på samt något värmande i kroppen och det var försent på dagen för kaffe.

Barnen har varit underbart härliga hela dagen. Skrattat och skojat med varandra och sagt kul saker. Fantastisk skönt när inte hela den vakna iden går åt till att undvika konflikter..







Kommentarer

  1. Hoppas vi får lite fint vårväder när ni är hemma. Vi ska köpa tulpaner.
    Kram mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg