Återträff, ridning, rockkonsert

Semestern i Sverige fortsätter att leverera. I torsdags lämnade jag barnen kvar hos mormor & morfar och styrde själv österut till mina gamla barndomstrakter Bollebygd/Borås. Första stoppet blev hos Kristina. Min äldsta vän, inte till ålder utan längsta vänskapen. Vi lärde känna varandra när vi var fem år och firar faktiskt 30 årig vänskap i år (jösses!!)

Sedan vidare till Borås där nästa återträff ägde rum. Det var dags för den årliga träffen för oss fem tjejer som tog studenten ihop (15 år sedan!). Vi var ett härligt gäng som idag lever ganska olika liv och alla på olika orter. Vi har så fantastiskt kul ihop när vi träffas. En em/kväll är för kort och vi bestämde oss för att nästa år köra en weekend någonstans.

I fredags var det dags att damma av ytterligare gamla intressen. Jag kastade mig upp i sadeln och red en 2 h ritt på islandshästar tillsammans med Amelie och hennes kompis. Det gick superbra och det var som om jag inte gjort annat än ridit varje dag. Kan dock erkänna att det ömmade lite i baken dagen efter..

Gammalt ska blandas med nytt. Igår gick jag på Stockwood, en rockkonsert anordnad av en klasskompis/kollega. Det är första gången jag gick på den typen av event. Jag gick tillsammans med Terese och vi tog varsin korv med bröd, lyssnade en stund och åkte sedan vidare till Harrys där vi åt middag. Falkenberg bjöd på en fantastisk himmel, regnbåge och skum i hela stan efter att någon roat sig med att hälla kemikalier i en fontän. Det var minst sagt en annorlunda kväll igår.









Kommentarer

Populära inlägg