Freedag

Första veckan i skolan avklarad och det har gått galant. Ett par dagar med tårar vid lämnande och ett par dagar med bara glada miner. Framför allt har de båda varit glada när jag hämtat dem och de båda pratar gott om skolan och pladdrar på om både det ena och det andra. Så glad över detta då jag varit smått orolig för framför allt Dorian som inte kändes helt nöjd förra året. Nu är han ett par månader äldre, mognat mycket under sommaren, ny klass och nya lärare. Jag vet inte vilka faktorer som har påverkat mest och det spelar ingen roll så länge han är glad.

Även hemma har vi ändrar på arbetsfördelningen. Numera tar jag hand om matlagningen. Mia fokuserar mer på städet och killarna kan vara utan konstant övervakning av oss, eller kräver att alltid vara separerade. De är mer sams, som vanliga syskon. Självklart bits de, rivs och slår varandra med hårda saker i huvudet,  men det handlar inte längre om att utrota den andre. Det är helt fantastisk, jag svävar på moln av lycka. Jag kan tex gå in i köket och lämna de båda själva i vardagsrummet utan att de ryker ihop!

Att jag lagar maten i stället för Mia beror på att jag vill ha bättre kontroll över vad det äter och vad vi har kvar hemma i kylskåpet/frysen. Vi slänger extremt mycket mat vilket varken är bra för vår plånbok eller miljö. Samtidigt får jag något mer att göra.

Idag har jag fixat och donat inför Dorians tre-årsdag! Lillgrabben börjar blir stor!

På tal om det så blev han vansinnigt arg på mig igår. Sådär arg som bara Dorian kan bli och han skrek och han slog mig. Detta inträffade när han skulle lägga sig och jag skulle sätta på honom en blöja som han absolut inte skulle ha. -Nej, mamma! Jag ska ha kalsong!
Jag gjorde mitt bästa att förklara för honom att den dagen blöjan är torr på morgonen så slutar vi med blöja på natten. Att det blir jätte blött om det hamnar kiss i sängen och det inte går att sova där då..
NEEEEJ, mamma. Ingen blöja, KALSONG! Igen förklarade jag snällt att det blir lite knas.
Wilbur har ingen blöja muttrade han då lite surt. Lillebror ville bara vara som sin största förebild, sin storebror.

Trevlig helg!

Imorgon kommer min man hem, 
Jippi!


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg