Vardag

Tillbaka i vardagen. Idag började pojkarna skolan, lite mjukstart med "meet the teachers" tillsammans med mig. Wilbur har en ny fröken då Ms Fiona slutat. Hon såg mer eller mindre likadan ut (skratt). Dorian går från Little Casa till Casa klass. Stora killen nu! Nya klasskamrater och nya fröknar. Det gick bra idag och jag hoppas det blir bra år framöver. 

Killarna somnade relativt tidigt igår. Dorian har dock lite svårt att komma till ro och somna men har kommit på den briljanta lösningen att jag ska klia honom på ryggen och då somnar han snart, undra vad detta kan komma ifrån.. 

Båda sov länge imorse och det var till och med så att jag fick väcka en av dem. Skolan hade två tillfällen under morgonen för att träffa fröknarna. Jag ville vara med båda pojkarna så jag fick ta en i taget. Dorian har inget vidare morgonhumör (igen, vem kan han ha fått det ifrån?!) medans Wilbur alltid är glad när han vaknar, så jag väckte honom. 

Själv lider jag fortfarande av jet lag. Kunde somna först vid kl 2 och imorse var det som sagt inte någon sovmorgon.

Natten blev inte bättre av att vår AC återigen krånglade. Återigen forsade ett vattenfall ur den. Suck och stön. Jag väckte Sam så han kunde lägga sig hos Wilbur. Det går inte i dagsläget att sova utan AC här. Själv la jag mig hos Dorian. Fantastiskt klokt av oss att ge pojkarna stora sängar så även vi kan sova gott bredvid dem. 

Ringde AC reparatörerna som kommer nästa vecka på torsdag. Det innebär att jag får sitta hemma mellan kl 10-14 och vänta på att de dyker upp. Då kan de bara undersöka felet och sedan får vi boka en ny tid när de reparerar felet och jag återigen ska sitta hemma mitt på dagen för att släppa in dem. Så kanske är det fixat om 3 veckor. Suck! 

Det hjälper inte att jag förklarar att detta är akut läge och vi vill ha snabbare hjälp, det hjälper inte att jag förklarar vad felet är och att de ska ta med sig rätt utrustning från början. 

Om jag minns rätt så är detta sjunde gången på mindre än två år som vi har hit dessa människor för att laga våra AC.

Heja!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg