Pyjamasparty i skolan och farmor är tillbaka och jag på födelsedagskalas

Det var ett gäng söta skolbarn som i fredags kom i sina pyjamasar och "nallar" i famnen. För Dorian var det smått förvirrande att inte ta på sig skoluniformen på morgonen när vi skulle gå till skolan.

- Ska jag ta med min säng också? Nej, svarade jag.
- Ska jag sova på golvet då? Undrade han, lill plutten..

Det var nog mycket som snurrade i huvudet på honom och jag tror han faktiskt var orolig för att han skulle stanna i skolan över natten. Bra att ha Wilbur i dessa lägen, jag bad nämligen honom att förklara för Dorian vad de skulle göra. Wilbur har längtat hela veckan till denna dag och med stor glädje förklarade han att de skulle ha paaartyyyyy i skolan. Det är jättekul Dorian! Så Dorian blev glad och tog på sin pyjamas och sedan sprang vi till skolan.

Som alltid på fredagar är det pizza till lunch för Dorian. Wilbur fick tiger prawns steka i smör och till det japanska nudlar (gjorda av vete och bovete, försöker att minimera gluten så gott det går) i sin lunchbox.

Jag och Dorian åkte till flygplasten och hämtade farmor. Göte åkte vidare till Sverige, han hade en 40 timmars resa dörr till dörr från Tokyo till Stocholm...

Till middag serverades taco.

Små tortilla bröd
Guacamole
Sam's egenkryddad köttfärs (alltså ingen färdigpåse)
Kyckling i strimlor, panerade i mandelmjöl stekta i kokosolja.
Baby spenat
Creme fraiche
Riven ost

Själv var jag på födelsedagskalas hos Cynthia. Fantastiskt trevlig och mycket god mat. Skulle ha tagit kort, hennes lägenhet är grymt fin och hon har ett kök som slår allt jag har sett. Mysigt, rustikt och kliniskt snyggt.
Hon rev ner alla väggar i lägenheten förutom den bärande väggen och byggde om precis som hon ville ha den.
Dorians klass

Wilburs klass







Kommentarer

Populära inlägg