Skolkat och mattips

Idag har jag låtit barnen skolkat från skolan. Wilbur var hemma igår för att han hade haft ont i örat på natten, Dorian hostar en hel del och imorgon är det lärarkonferens och skolan är stängd så jag tyckte det var bra för dem med lite långledigt istället.

Jag startade igång dagen med en kaffe tillsammans med Catarina. Har sedan genom bestickning fått med mig Dorian till frisörsalongen. Han vägrar att klippa sig och nu var det verkligen dags. Jag lovade ett spel till hans Iphone om han klippte sig. Då gick det minsann bra! Pigg och glad åkte han med till frisören och det blev en så fantastisk snygg pojke efter besöket.

Dagens middag bestod av

Pumpasoppa, Kyckling i cambozolasås, blomkålsris, sallad:

Mia gjorde pumpasoppan så den har jag tyvärr inte receptet på. Grymt god var den i alla fall!

Kyckling:

Kycklinginnerfile
Lök
Crème fraîche
Grädde
Cambozola
Kycklingbuljongtärning
Salt, Peppar

Stek kycklingen hastigt i kokosolja, salta och peppra. Ta ut kycklingen och stek löken. Lägg tillbaka kycklingen, häll i grädde, crème fraîche, cambozola, kycklingbuljong. Låt puttra.

Blomkålsris:

Riv blomkålen, koka upp vatten, lägg i blomkålen ca 30s-1min. Häll av vattnet, lägg i skål, en stor klick smör och rör om.

Sallad:

En näve groddar, lite blandsallad, tomat, gojibär, pinjenötter


Kommentarer

Populära inlägg