Vakna nätter

Det har blivit ett par nätter med sämre sömn och det är faktiskt så att det känns ovant att bli störd på nätterna! Igår natt var Dorian vaken mellan kl 1.30 och 3.30, han kunde bara inte sova. Jag slumrade till emellanåt och jag vet inte om han också kan ha gjort det. Trots det vaknade han vid klockan 6 och detta resulterade i en Dorian som kom hem från skolan mycket, mycket, väldig mycket trött. En mycket trött Dorian betyder en mycket arg Dorian..

-Jag har aldrig sett så argt barn, sa farmor.

Efter en stunds kämpande så somnade han tillslut. För enligt honom själv så skulle han självklart inte sova. Och som alltid, när barn väl somnat så ska man efter en stund väcka dem så att de inte sover för länge. Jag drar alltid ut några extra minutrar när Dorian ska väckas, han blir på så galet dåligt humör och det kan ta ett par timmar innan han kvicknar till. Men när han väl gör det så är han på strålande härligt humör!!

Inatt var det Wilbur som hade svårt att sova. Wilbur sov hos mig och Sam inne hos Dorian (så mycket roligare när alla sover lite överallt, hehe) och vid klockan 3 kunde jag inte sova för Wilbur sparkade och bökade så mycket. Jag la mig på andra sidan av sängen men det tog inte lång tid innan han var där och sparkade, 210 cm säng är alltså för liten för en sådan som jag och en 4-åring.  Strax efter klockan 4 vaknade jag av att han var ledsen och tog sig för örat. Gråten eskalerade och jag förstod att det var öroninflamation igen. Han fick värkmedicin och somnade om igen. Trots att Sam sov hos Dorian så kom lillebror till mig när han vaknat, så då var det bara för mig att smyga upp och låta Wilbur sova vidare.
Idag har han fått vara hemma från skolan.


Kommentarer

Populära inlägg