Back to business och en borttappad Dorian

Så var det måndag och påsklovet för den här gången är över. Välkammade och nystrykna barn är i skolan (kanske inte så välkammade..) och en kostymklädd man på möten. Själv sitter jag i ett par slitna jeanshorts och en T-shirt har öppen balkongdörr och njuter av det härliga sommarvädret som vi äntligen har fått till Hong Kong, 28 grader varmt och bara 47% luftfuktighet. Luften är lite si så där så jag andas inte..

Han som jobbar med mail.

Helgen gick snabbt. Sam hade en hel del arbete att göra både lördagen och söndagen. Jag åkte till TST och strosade runt lite och sedan möttes jag och Sam upp för middag. Barnen var hemma med Mia och de trivdes de alldeles utmärkt med.

I söndags tog jag med barnen till vårt hamburgehak i Central. Dorian hade redan på Mauritius börjat fråga efter hamburgaren.

Det är mycket folk som rör sig i stan en söndag och framför allt så är det helt belamrat av alla helpers som är lediga på söndagar. Jag råkade tappa bort Dorian i vimlet. Han kan inte gå, bara springa eller rulla runt på marken. För det mesta då i ilska men ibland även glad. Wilbur vill inte springa och går långsamt. Så vi var inte särskilt samstämda när vi gick från färjan till restaurangen. Vi har gått vägen så många gånger så jag var inte särskilt orolig, jag tror att de båda hittar och Dorian brukar stanna efter ett tag och titta efter mig. Men vips så var han borta. Jag såg honom ingenstans och det är lika bra att reagera direkt så jag satte Wilbur på en trappa och bad honom stanna där och sprang själv mot restaurangen. Såg ingen Dorian och sprangs snabbt tillbaka. Mötte Wilbur som fortfarande inte sett honom. Vi gick tillbaka en bit och jag skulle precis gå fram och anmäla för vakter och servicepersonal att han var borta då jag såg en grön tröja skymta fram bland alla människor. Där stod han och höll i en stolpe tillsammans med en helper som hade uppfattat att han var borttappad. Det rörde sig kanske om 5 minuter men min puls hann allt gå upp under den tiden. Dorian var lugn och glad och jag vet inte hur bortkommen han kände sig. Jag fick längsta goaste kramen av honom i alla fall. Jag tackade helpern som väntat med honom och konstaterade även att söndagar är bra dagar att tappa bort barn på om man nu ska tappa bort dem. Många mycket hjälpsamma helpers och de lägger även märke till barnen när de går förbi. Jag tror att jag snabbt hade dragit igång ett sökpådrag med hundratals helpers om han så varit borta längre.

Sedan åt vi våra hamburgare, lekte lite, köpte skor och åkte hem.

Matdags

Kul att titta på taxibilar

Mycket folk på walk-ways.

En kul rutchkana mitt i stan!
De hade väldigt roligt tillsammans.

Dorian fick ta rejält med sats för att komma upp.


Kommentarer

Populära inlägg