Vi gör som svenskarna

Idag fick barnen vara hemma från skolan. Det är lite snufsiga och lite hostiga. Inget allvarlig men eftersom det är 1 maj i morgon och därmed ledigt från skolan, så gör vi som de flesta andra svenskarna och ser någon slags rätt i att inte behöva jobba eller vara i skolan dan före röd dag. Hehe..

Sam som inte är kollektivanställd jobbar och är för ovanlighetens skull även han ledig imorgon!

Idag är det galet varmt och min kropp som varken klarar snabb nedkylning eller snabb upphettning kokar. Satte mig på en stentrappa vid stranden och brände rumpan..

Nu sitter jag inomhus, här trivs jag bra.



Kommentarer

  1. DRICK MYCKET
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Det är bara i försäkringsbranschen som man är ledig dag för röd dag!
    Inte ens pensionärer är lediga!
    Jag har plockat ur diskmaskinen idag, så jag har gjort ett nerbyte.
    Pappa

    SvaraRadera
  3. De flesta svenskar vet i tusan. De flesta känner nog inte av om det är röd dag eller ej eller om arbetsveckan skulle vara vardagar...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg