Någon gång ska det vara den första

Idag gick jag och Hanna till Mui Wo. Det är alltid lite nervkittlande och nervöst för tänk om det kommer en orm! Jag har på alla dessa gånger till Mui Wo aldrig stött på någon orm och heller inte mött någon orm i Discovery Bay. Jag har hör talas om alla dessa ormar från andra människor, men som sagt aldrig sett någon.

Tills idag!
Där var den - En stor svart orm 1 meter framför oss.

Jag tittade till på en blank, mycket blank tjock gummislang som plötsligt började röra sig. -ORM!! skrek jag, vände om och sprang.

När vi hade lugnat oss lite kikade vi fram, sprang förbi där ormen varit och skyndade till Mui Wo. Vi hoppade för minsta lilla prassel efter det.

Fy fan vad läskigt det var och jag reagerade faktiskt mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra.

Det kommer nog bli mardrömmar om nätterna framöver...

Kommentarer

Populära inlägg