Mardrömsnatt

Hua vilken jobbig natt det blev.. Jag som knappt hade sovit något på planet var så klart skittrött igår kväll. Hade lätt kunnat somna klockan 20 och sovit till morgonen. Mina två fina killar som hade sovit på flyget och med lite fel tidzon i kroppen ville inte lägga sig att sova.. Klockan 22 hade jag som plan att lägga dem, ville inte att de somnade för tidigt så att det vaknar efter ett par timmar och i tron av att det var en middagslur. Klockan 23 kom de i säng, faktiskt trötta men skulle absolut inte sova. Jag med huvudvärk, Dorian skrek sig till sömns och Wilbur la sig i ren protest i annat rum. Så, bära in Wilbur och sedan lägga mig. Jag sov hos barnen ifall de skulle vakna. Vid det här laget var jag så trött att jag knappt levde och så trött att det kändes som om jag inte skulle kunna somna, huvudvärken sprängde ytterligare men jag orkade inte hämta någon värktablett.

Jag har precis somnat så vaknar jag av att Wilbur sitter upp i sängen och skakar. Han gråter i sömnen och jag försöker få honom att vakna upp ur sin mardröm. Tillslut somnar han igen och även jag. Då vaknar Dorian och illskriker. Försöker få honom att vakna eller säga vad det är, men han bara skriker. Så kommer värsta brakfisen och han somnar om igen utan ett ljud. Mitt huvud sprängs, sprängs och sprängs av huvudvärken. Orkar fortfarande inte hämta en tablett. Somnar om och väcks strax efter av Wilbur som är törstig. Jag hämtar vatten, funderar på om jag samtidigt ska hämta en tablett till mig, ger Wilbur vattnet och lägger mig och somnar. Strax efter väcker Wilbur mig igen och vill ha mer vatten. Jag hämtar vatten och jag hämtar två värktabletter. Klockan var 4 vid det här laget.

Sedan väckte Wilbur mig igen och då hade jag varken ont i huvudet eller kände mig trött, mycket konstigt. Dorian sov och Wilbur viskade undrandes om vi skulle vakna nu. Jag tittade på klockan och vi hade sovit ända till 12.30!

Pigga och utvilade tillslut.

Mia var hemma med barnen medan jag storhandlade. Eftersom jag kom iväg så sent fick jag ingen hemleverans idag, behöver handla före kl 14 för att få leverans samma dag. Inget som tidigare någonsin har bekymrat mig (skratt). Det blev leverans imorgon.

Sedan gick jag och barnen ut. Dorian ville åka scooter och Wilbur ville leka på lekplasten. De ville båda vara med mig och de kom överens om att hålla ihop och inte dra åt olika håll. Underbart att höra på dem när de förhandlar med varandra.

Det blev lekplats, playroom, Siena Park och middag på klubben.

Nu tittar de film tillsammans och här är så lugnt och skönt.

Underbart att inte ha små barn länge och år av nästan bara mardrömsnätter. En helvetesnatt emellanåt gör inget och nu när barnen kan leka och roa sig själva är det inga konstigheter att själv vara lite trött.










Kommentarer

Populära inlägg