Tadaa!!

Det är en gräsklippare!
Av okänd anledning så är Dorians största intresse för tillfället är robotgräsklippare. Vi har under tiden vi har varit på västkusten gått en runda bland en massa hus och kollat på robotgräsklippare i trädgårdarna. Den här rundan har jag och Dorian tagit i stort sett varje dag från ett par gånger upp till kanske fem gånger per dag. När vi inte går promenaden tittar han robotgräsklippare på youtube. När vi inte går promenaden eller han tittar robotgräsklippare på youtube tjatar han på mig och morfar att vi ska köpa en. Jag hinner inte ens dricka mitt morgonkaffe innan en nyvaken pyjamas kille drar i mig och vill att vi ska gå ut och titta gräsklippare. Morfar hinner inte vakna alls innan han tjatar om att köpa en gräsklippare. 

Dorian kan efter alla dessa youtube-klipp det mesta om hur en robotgräsklippare fungerar med laddare och sträcket (tråden) som behövs så att gräsklipparen vänder. Vilka färger och storlekar det finns och bra mycket mer än så. Detta har morfar också fått höra.

Så, igår kom morfar hem med en aldeles egen robotgräsklippare som Dorian fick se imorse. Jag tror jag aldrig har sett en gladare och lyckligare kille än när han fick se vad morfar hade i bilen. 

Morfar är numera Dorians bästa vän. 





Gräsklipparen bodde i garget ett par timmar på morgonkvisten för att det regnade och där i garaget satt även Dorian. Sedan sprack det upp och både gräsklipparen och Dorian kom ut!



Kommentarer

Populära inlägg