Vi sätter punkt

Så har dessa tre år av expat liv passerat. Tiden har gått fort samtidigt som det känns väldigt längesedan barnen var ett respektive två år gamla.

Jag har lärt mig massor och utvecklats enormt under dessa åren. Väldigt mycket mer än vad jag egentligen förstår. Som mer eller mindre (mer..!) ensamstående mor med två små barn flyttat till ett främmande land långt långt bort från Sverige, familj, nära vänner och ett skyddsnät som tar hand om allt för oss. På ett annat språk, kulturella skillnader och ett eget ansvar för alla val som ska göras har jag lyckats få vardagen att fungera och hela familjen mår bra.

Nu sätter vi punkt för det här äventyret. Nu är vi inte längre expat utan lever som vanliga permanenta Hong Kong bor. Sam har redan tjuvstartat vårt nya livsprojekt och imorgon åker jag och barnen hem till Hong Kong.

Nu väntas skolstart i ny skola, flytt, bearbetning av alla bilder jag tagit under sommaren, besök av släkt och vänner och framförallt, min man kommer inte att resa så mycket längre. Det blir en utmaning för oss alla att ha honom hemma om kvällar, Public Holidays och helger (skratt).

Jättekul att så många har velat följa vårt äventyr här på bloggen och tack till er som övertygade mig att börja blogga. Nu har jag minnen för livet både nedskrivet och i bilder.




Kommentarer

Populära inlägg