Amber Rain och Stanley Market

Här öser regnet ner alternativ vi är tätt omslutna av molnen så vi knappt ser ut. Varmt, blött och fuktigt.
Igår vägrade Dorian regnjacka och gummistövlar även då jag som väldigt snäll mamma erbjöd mig att ta med andra skor till skolan som han kunde byta med. Regnjackan kom på när vi kom ut (jag hade stoppat ned den i smyg i väskan..). Sedan fick vi byta alla kläder när vi kom fram.

Idag bad han om att få ha regnstövlar och regnjacka på sig till skolan och om jag kunde ta med ett par vanliga skor som han kunde byta med.

Jag och Lena trotsade vädret och åkte till Stanley. Tyvärr har mer än hälften av alla butiker stängt och var inte alls någon trevlig blomstrande marknad. Jättesynd. Stanley är en turistattraktion och ett trevligt ställe att åka till då det även ligger på en trevlig plats vid havet och många bra restauranger att  äta på. Här finns också en hel del äkta varor, prover etc och man kan fynda en hel del bra saker.

Vi var i alla fall nöjda över vår lilla utflykt i regnet.

Kommentarer

Populära inlägg